Hattem start beker met winst op Wilsum

Voor het eerst sinds een half jaar ging het in een wedstrijd voor de 1e selectie eindelijk weer om het echie en trad het team na drie gespeelde oefenwedstrijden aan voor een bekerwedstrijd tegen de selectie van Wilsum. Na een wat rommelig en onrustig begin. Gaandeweg de wedstrijd trekt Hattem het initiatief naar zich toe en weet het Wilsum onder druk te zetten. Kort voor rust resulteert dat in de verdiende voorsprong welke in de 2e helft wordt verdubbeld naar een 2-0 overwinning.

Hattem start de wedstrijd zoals gezegd wat onverzorgd waardoor er aanvankelijk het nodige mis gaat. Desondanks worden een aantal mogelijkheden gecreëerd over links via Silvan Kersbergen en over rechts via Maikel Rave. De precisie in de voorzet ontbreekt in beide gevallen waardoor er niet echt sprake is van een doelkans. Die komt er wel als Silvan Kersbergen kan aanleggen op ca. 20 meter van het doel na een overtreding op Mijar Rojer. Zowel deze vrije trap als een prachtig schot van Silvan Kersbergen kort daarna leveren op dat moment niet het gewenste resultaat op.

Hattem heeft een overwicht, weet de bezoekers goed onder druk te houden waardoor Wilsum er zelden tot niet uit kan komen. Uiteindelijk is het dan kort voor rust wel raak voor de geel-blauwen. Felix Noordberger reageert attent op het moment dat de verdedigers van Wilsum denken te kunnen opbouwen. Hij verovert de bal, omspeelt een tegenstander en weet met een afgemeten pass Wesley van Winsum te bereiken die Wilsum-doelman Melanda met een mooi schot weet te passeren; 1-0. Lang lijkt Hattem niet te kunnen genieten van die voorsprong van Wilsum weet nog gevaarlijk dicht bij de gelijk te komen. Een voorzet over links valt achter de verdediging van Hattem. De rechtsbuiten van Wilsum brengt de bal goed voor waar zijn maatje de hoek voor het uitkiezen lijkt te hebben. Doelman Stefan de Weerdt redt echter prima al moet gezegd dat er tegelijk ook voor buitenspel werd gevlagd.

Na de rust zijn het de bezoekers die als eerste gevaarlijk worden. Via een aanval over links komt men gevaarlijk voor het Hattem-doel, maar gelukkig voor hen gaat de inzet over. Hattem komt daarna weer in haar spel, dwingt het initiatief af maar moet oppassen voor counters waar Wilsum op loert. In de opbouw gaat het voor Hattem in deze fase nog wel eens mis. Foute keuzes en te simpel balverlies maken dat Wilsum in het zadel wordt geholpen en hierdoor wat meer ruimte krijgt om gevaarlijk te worden. Gelukkig voor Hattem maken de bezoekers hier echter te weinig gebruik van. Hattem blijft wel het overwicht houden, is er bij balverlies als de kippen bij om de bal weer te willen veroveren en houdt druk op de ketel. Het duurt dan ook niet lang dan de score wordt verdubbeld. Na een hoekschop wordt een schot van Yannick Rave nog geblokt maar komt de bal bij zijn broer Maikel die de bal snoeihard in het dak van doel achter keeper Melanda van Wilsum jaagt; 2-0.

In het laatste kwartier van de wedstrijd probeert Hattem de score nog verder uit te bouwen, krijgt het nog wel wat mogelijkheden via Felix Noordberger en Sandro Schippers maar verandert er aan de score niets meer. Het was niet de beste wedstrijd van het team maar de winst in deze wedstrijd was zeker wel verdiend. Komende weken zal de selectie weer wat uitgebreid worden met jongens die van vakantie of een blessure terugkomen dus zal trainer Oosterhaar wellicht wat meer spelers aan het werk willen zien als voorbereiding op de start van de competitie. Voor zaterdag 5 september staat de volgende bekerwedstrijd op het programma te weten de uitwedstrijd tegen De Zweef uit Nijverdal. Dit team is overgestapt van het zondagvoetbal (speelde 1e klasse) en zal het voor de geel-blauwen wellicht een mooie uitdaging zijn om te zien waar het staat. Aanvang van de wedstrijd is 14.45 uur.