Hattem uitgeschakeld in het bekertoernooi

Na de winstpartij op Berkum 2 in de vorige bekerronde, mocht de 1e selectie van Hattem naar Beuningen (bij Nijmegen) om aan te treden tegen de plaatselijke boys. Met een grote bus en de nodige supporters in kerstoutfit mochten we aantreden tegen een 2e klasser welke uitkomt in het zondagvoetbal, staand op de 10e plaats, te weten Beuningse Boys. Op een hockeyachtig veld en guur windje werd Hattem in het laatste kwartier van de tweede helft verslagen met 3-1, na een 0-0 ruststand. De eerste helft was de thuisploeg uit Beuningen het meest aan de bal zonder gevaarlijk te worden, alleen een klein schotje werd door Hattem-doelman Alec van Dijk onschadelijk gemaakt. De grootste kans op de 0-1 voorsprong was voor Jeffrey van Ommen uit een uitstekend genomen corner. Geheel vrijstaand kopte hij jammer genoeg naast.

In de 2e helft probeerde Beuningse Boys de wedstrijd naar haar hand te zetten. Een knullige ogende handsbal in de Hattem-defensie werd bestraft met een strafschop en betekende de 1-0. Door persoonlijk fouten en niet goed in de verdedigende positie te staan kwam onverwachts de 2-0. Door een opstootje was de scheidsrechter genoodzaakt om het spel 10 minuten stil te leggen. Vv Hattem drong meer aan en het was Bram de Boer die, na een handig overstapje van Wesley van Winsum, de 2-1 scoorde. Veel beter werd het niet van vv Hattem zijde en uit een omschakelmoment viel kort voor tijd de 3-1; een verdiende overwinning voor Beuningse Boys waarin Hattem overigens een acceptabele wedstrijd speelde en zich goed kon meten met de tegenstander. Hiermee komt ook een einde van het bekeravontuur en kan het team van Herman Oosterhaar en Fred Zwiggelaar zich richten op de competitie waarbij klassenbehoud, zijnde minimaal een 8e plaats op de eindranglijst, veilig te stellen om verzekerd te zijn van het 3e klasse schap ook voor het volgend seizoen. De opdracht is helder, duidelijke en we gaan ervoor!