Hattem vergeet de trekker over te halen en verliest

Het eerste elftal van vv Hattem had zichzelf een goede dienst kunnen bewijzen door de thuiswedstrijd tegen Zwart Wit ’63 uit Harderwijk in winst om te zetten. Ondanks een goede eerste helft van Hattem waarin het met een 1-0 voorsprong naar de thee gaat, weten de bezoekers na de rust een achterstand om te buigen. Het resultaat had voor de geel-blauwen anders kunnen, of moeten, zijn als het team de kansen die het voor zichzelf creëerde in doelpunten had weten om te zetten. Doordat dit niet gebeurt, en Zwart Wit goed stand houdt, overheerst achteraf de teleurstelling van deze nederlaag.

Voor rust is Hattem de betere

Van meet af aan probeert Hattem de aanval te zoeken en krijgt wat mogelijkheden om voor gevaar te zorgen. Als Giovan Drayer na een goede actie Wesley van Winsum weet te bereiken kan deze net niet afdrukken, is een counter van Zwart Wit kansrijk en moet Hattem-doelman Alec van Dijk handelend optreden. Kort daarop een identieke situatie waarbij Rick Dalhuisen goed verdedigt. Hierna volgen een aantal grote kansen voor Hattem Felix Besseler kan na een mooie steekpass van Sietse Witteveen vrij opstomen naar Zwart Wit-doelman. Zijn inzet blijft hangen tussen een schot en een voorzet en gaat voorlangs. Op het halve uur is het dan wel raak. Felix Noordberger krijgt na een opbouw van achteruit de bal als hij zich goed vrij loopt. Zijn inzet wordt nog geblokt door de verdediging maar in de rebound ziet Wesley van Winsum dat Zwart Wit-doelman Didari ver uit zijn doel is en hij lobt de bal over alles en iedereen in het doel. Nadat Felix Noordberger nog een kans heeft om de score uit te breiden (bal geblokt) is het Wesley van Winsum die de kans om Hattem voor rust op 2-0 te zetten. Hij is na een mooie pass van Jesse Betaze feller dan de verdediger van Zwart Wit. Oog in oog met de doelman weet hij deze niet te passeren en gaat deze 100%-kans niet te verzilveren waardoor de marge bij rust op een blijft staan.

Na rust een ander Hattem, Zwart Wit gretig

Ondanks dat Hattem direct na een rust een kans heeft via Giovan Drayer en een dot van een kans voor Felix Noordberger, die op randje buitenspel vrij komt voor de Zwart Wit-doelman, weten beide niet de trekker over te halen. Zwart Wit daarentegen is wel doortastend. Hattem is niet attent wanneer Zwart Wit in balbezit opstoomt, de spits van Zwart Wit in een duel met Rick Dalhuisen als winnaar uit de bus komt en Alec van Dijk weet te omspelen. Het intikken van de bal is vervolgens een eitje. De bezoekers voelen dat er meer in het vat zit en zorgt ervoor dat Hattem niet meer het niveau van voor de rust kan aantikken. Hattem-doelman weet een prima vrije trap van Zwart Wit nog te keren, maar uit de aansluitende hoekschop krijgt Felix Besseler de bal na een kopbal ongelukkig op zijn knie waardoor de bal in het doel verdwijnt en Zwart Wit op voorsprong komt. Trainer ten Hove wisselt aanvallend, gaat 1 op 1 spelen achterin en Hattem gaat op zoek naar de gelijkmaker. Even lijkt die er te komen wanneer Felix Noordberger plots vrij komt voor het vijandelijke doel. Zijn inzet stuitert helaas via onderkant lat weer het veld in. Ondanks alle intenties ontstaat niet echt meer grote kansen voor Hattem, houdt Zwart Wit goed stand en wijzigt niets meer aan de stand.

Er had voor Hattem wel meer in gezeten

Over de gehele wedstrijd gezien waren beide teams aan elkaar gewaagd, verzuimde Hattem zichzelf te belonen (zeker in de eerste helft) en weet Zwart Wit in een beslissende fase in de tweede helft de achterstand om te buigen in een voorsprong. Er had dus voor Hattem wel meer in gezeten, maar dan had het beter met de kansen om moeten gaan. Voor volgende week staat opnieuw een lastige pot op het programma wanneer het team op bezoek gaat bij kampioenskandidaat Zeewolde.