Hattem verliest in en tegen ’s Heerenbroek

Het is het eerste elftal van vv Hattem niet gelukt het goede spel van de laatste wedstrijden door te trekken en delft het onderspit in en tegen het team van ’s Heerenbroek. De thuisploeg start de wedstrijd goed en Hattem is in het eerste kwartier niet bij de les. In die periode moet het twee tegendoelpunten slikken en kijkt het met de rust dus tegen een achterstand aan. Na de rust is Hattem naarstig op zoek naar doelpunten maar de aansluitingstreffer komt te laat in de wedstrijd waardoor het de wedstrijd niet meer kan kantelen.

De thuisploeg begint scherp, Hattem mist de slag

Daar waar de thuisploeg van meet af aan bij de les is, lijkt het alsof de mannen van trainer ten Hove nog niet beseffen dat de wedstrijd is begonnen. Het is Daan Broersma die namens de thuisploeg over rechts opstoomt, Bram van Regteren uitspeelt en een puntgave voorzet aflevert op spits Sem Pruim die doelman Alec van Dijk met een kopbal kansloos laat. De geel-blauwen proberen hierna wel wat in de wedstrijd te komen maar missen in de duels de gewenste intensiteit. Balverlies in de opbouw op de rechterflank zorgt er voor dat ’s Heerenbroek weer kan doorkomen en is het uiteindelijk Jonno Pruim die al de 2-0 op het scorebord laat noteren. Hattem probeert de rug te rechten en is gelijk gevaarlijk via Kevin Veger. Hij gelooft in een pass vanaf het middenveld, pikt op en omspeelt de doelman. Helaas komt hij in een te lastige hoek om gevaarlijk te worden. De thuisploeg heeft daarna geluk dat de scheidsrechter coulant is bij een flying tackle van Daan Broersma die met twee gestrekte benen komt invliegen op Rick Dalhuisen. Gelukkig wordt Rick bij deze ongepaste actie niet geraakt en mag Broersma van geluk spreken dat ie binnen de lijnen mag blijven. Kort voor rust is het Felix Besseler die namens Hattem nog een kans heeft op de aansluitingstreffer. Na goed doorjagen komt hij in balbezit en heeft hij pech dat zijn schot voorlangs het doel van de tegenstander over de achterlijn gaat.

Hattem zet de druk er na rust vol op

Uiteraard gaat Hattem na de rust op zoek naar een doelpunt en zet de thuisploeg vanaf minuut 1 na de hervatting onder druk. Dat levert in het eerste kwartier bijna een handvol grote kansen op waarbij met name Felix Besseler nog de beste kans had om de 2-1 te laten aantekenen. Hattem blijft het team met het meeste balbezit en drukt de thuisploeg terug. Desalniettemin heeft het geluk wanneer ’s Heerenbroek een grote kans op 3-0 laat liggen. Balverlies op het middenveld van Hattem en een moment dat Hattem-doelman Alec van Dijk de bal mist maakt dat de wedstrijd op slot gegooid kan worden. Gelukkig voor Hattem gaat de bal in het zijnet en blijft Hattem in de wedstrijd. Trainer ten Hove wisselt aanvallend en wordt het voor ’s Heerenbroek steeds meer tegenhouden. Na een overtreding op ca. 20 meter van het doel levert Felix Noordberger een puike vrije trap af welke goed wordt gekeerd door doelman Plette. Een paar minuten voor tijd is het dan toch Felix Besseler die Hattem op 2-1 brengt. De thuisploeg krijgt de bal na een hoekschop niet uit de 16 en het is Besseler die de ruimte vindt om de bal in het net te werken. Hierna is het voor ’s Heerenbroek de bus parkeren, het credo “vrouw en kinderen eerst” overheerst en heeft Hattem pech dat de bal bij een aantal hachelijke momenten net steeds voor hen niet goed valt. Aan de stand verandert niets meer.

Een nederlaag die voorkomen had kunnen worden

Omdat de geel-blauwen zich in het begin van de wedstrijd lieten aftroeven moet het al snel twee tegendoelpunten slikken. Deze achterstand komt het helaas niet meer te boven waardoor de punten in ’s Heerenbroek blijven. Desalniettemin is er nog geen man overboord en zijn er nog voldoende mogelijkheden om de rangschikking te verbeteren. Wel is het zaak om met de juiste instelling een wedstrijd aan te vliegen om in de komende wedstrijden, waarin het teams ontmoet die strijden tegen degradatie of nacompetitie, de punten in eigen huis te houden. Volgende week gaat het team op bezoek bij Zwolsche Boys.