Hattem verliest nipt van VIOS

Trainer ten Hove had voor de te spelen uitwedstrijd tegen VIOS Vaassen het nodige puzzelwerk nodig. Dit omdat er negen selectiespelers om uiteenlopende redenen niet beschikbaar waren. De mannen die namens Hattem aantraden speelden evenwel naar vermogen en beide teams waren over de gehele wedstrijd aardig aan elkaar gewaagd. De situatie vooraf was helder; VIOS stond één punt onder Hattem en beide teams zijn op zoek naar de laatste punten om nacompetitie voor klassenbehoud of degradatie te ontlopen. Helaas trok Hattem in deze wedstrijd nipt aan het kortste eind en ging met een kleine nederlaag huiswaarts.

Volop strijd op middenveld, maar ook kansen

Hattem had binnen 1 minuut al de eerste beste kans van de wedstrijd. Via een opbouw over de rechter flank komt Felix Besseler op een strakke voorzet van Kevin Veger net een teen te kort om de bal richting doel te krijgen. Jammer zeker te meer omdat VIOS even later wel afdrukt. Via een kluts op het middenveld schiet de bal naar de snel reagerende Tuasela die ineens vrij baan heeft en Hattem-doelman van Dijk kansloos laat. Hattem is niet van de leg en komt binnen twee minuten op gelijke hoogte. Na een goede actie op het middenveld wordt Bram de Boer op links weggestuurd en hij ziet dat VIOS-doelman de Vries zijn inzet niet onder controle krijgt waardoor de bal in het doel verdwijnt. Het duel is vervolgens in evenwicht, veel duels vinden plaats op het middenveld en er ontstaan weinig spannende momenten voor beide doelen. Even schrik bij Hattem wanneer verdediger Jort Blankvoort verkeerd op zijn arm valt, maar gelukkig kan hij de wedstrijd vervolgen. Beide teams krijgen kort voor rust nog de kans om de tweede te maken. Eerst lijkt VIOS op 2-1 te komen na slecht uitverdedigen aan Hattem-kant als speler Akalin afdrukt. Alec van Dijk weet de bal nog te toucheren waardoor de bal via de lat over gaat. Namens Hattem is Bram de Boer dichtbij zijn 2e van de middag. Helaas blijft zijn actie wat hangen tussen een schot en voorzet en kan de VIOS-doelman redding brengen.

VIOS na rust net wat doortastender

Hattem komt ongewijzigd uit de kleedkamer en lijkt wat beter in de wedstrijd te komen. Na een overtreding op Kevin Veger krijgt Hattem na 10 minuten een strafschop. De inzet van Wesley van Winsum is echter onvoldoende lastig voor doelman de Vries die redding kan brengen. Kevin Veger heeft daarna pech als de bal vanuit een hoekschop via zijn lichaam net over het VIOS-doel vliegt. Net na een uur voetballen komt de thuisploeg op 2-1. Vanaf de voor Hattem rechter kant van het doel wordt niet adequaat ingegrepen, volgt een voorzet bij de 2e paal waar Akalin een kopduel wint. Zijn inzet is voor doelman van Dijk dusdanig lastig dat Akalin een herkansing krijgt, wat sneller reageert dan de Hattem-spelers en de bal alsnog in het net kan werken. Hattem gaat naarstig op zoek naar de gelijkmaker, heeft via Wesley van Winsum en Kevin Veger wat mogelijkheden maar helaas zonder resultaat. Trainer ten Hove probeert met het inbrengen van Michael Nieuwenhuis en de net 17-jarige Boaz Schreur wat te forceren in de hoop een slotoffensief uit te persen. Ondanks alle goede bedoelingen van het team krijgt het geen grote kansen meer en gaat deze wedstrijd helaas verloren.

Twee plaatsen verlies, komende week later

Door deze nederlaag gaat VIOS over Hattem heen in de rangschikking maar ziet Hattem ook Swift voorbij komen (overwinning op ZAC). Vooralsnog zit Hattem aan de goede kant van de streep en kan het zich volgende week in de thuiswedstrijd tegen ’t Harde veilig spelen. Winst is daarbij de sleutel zodat het de tegenstander van die dag op een achterstand van acht punten plaatst. Met dan nog twee wedstrijden te gaan blijft het verschoond van degradatievoetbal. De wedstrijd begint volgende week overigens niet op de normale tijd, maar start om 18.00 uur.