Hattem wast OWIOS in eigen huis de oren

Op bezoek bij OWIOS uit Oldebroek heeft Hattem goede zaken gedaan. Vooraf kenden beide teams een ander vertrekpunt. OWIOS had de laatste drie wedstrijden de volle buit behaald terwijl het team van Hattem juist alle wedstrijden had verloren. Het was voor Hattem afwachten hoe de boys hiermee om zouden gaan en of ze de negatieve serie vandaag konden omdraaien. Uiteindelijk was Hattem in deze wedstrijd heer en meester en stapte het na afloop met een klinkende 5-0 overwinning van het veld.

Hattem begint scherp en zet de toon

Van meet af aan zit Hattem scherp in de wedstrijd. Het legt gelijk druk op de thuisploeg en dat resulteert al binnen 3 minuten in twee doelpunten (Felix Besseler en Felix Noordberger). De grensrechter vlagt echter beide keren voor buitenspel dus gaat dat feest niet door. Hattem laat zich niet van de wijs brengen en houdt de druk er vol op, maakt goed gebruik van de ruimte en is in de duels simpelweg veel feller dan de groenhemden. Nadat twee mogelijkheden onbenut blijven komt Hattem halverwege de eerste helft dan toch verdiend op voorsprong. Wesley van Winsum komt over rechts goed door, passt op Felix Noordberger die de bal vervolgens in de loop meegeeft aan Felix Besseler die oog in oog met de OWIOS-doelman geen fout maakt en de bal binnen werkt. OWIOS zou ondertussen wakker geschud moeten zijn maar het zijn de geel-blauwen die de wedstrijd blijven dicteren. Tien minuten na de openingstreffer weet Jort Blankvoort met een vrije trap van eigen helft de bal achter de verdediging van OWIOS te leggen. Wesley van Winsum gelooft in succes en zodra hij kan vuurt hij een diagonaal schot af en weet de bal bij de verste paal doel te treffen. Kort voor rust had Hattem OWIOS zelfs nog meer pijn kunnen doen, maar Felix Noordberger komt net niet goed uit om deze kans af te ronden.

Na rust heeft Hattem de controle

Met de voorsprong in de achterzak weet Hattem ook de tweede helft het betere van het spel op de mat te leggen. OWIOS probeert wel een tandje bij te zetten, maar kan desondanks niet voor gevaar stichten in de Hattem-verdediging. Het is zelfs Hattem die juist wel kansen krijgt. Na tien minuten spelen weet het opnieuw door de OWIOS-verdediging heen te spelen. Over rechts wordt een aanval opgezet door Sietse Witteveen en Jort Steenman. Jort vindt Felix Noordberger die de bal simpel op randje 16 legt. Wesley van Winsum laat lopen waardoor de volledig vrijstaande Bram de Boer de ruimte heeft en de bal met een mooie curve in de kruising jast. OWIOS wisselt hierna maar liefst 5 spelers om nog wat te bewegen, maar veel helpt dat niet. Net na een uur voetballen is het Jort Blankvoort die de bal uit een prima hoekschop van Giovan Drayer simpel binnen kan tikken. OWIOS dringt hierna nog wel aan waarbij Hattem iets gas lijkt terug te nemen. Echt gevaarlijk wordt de thuisploeg echter nooit. Tien minuten voor tijd gooit Hattem nog iets meer zout in de wonden bij OWIOS. Opnieuw weet Giovan Drayer vanuit een hoekschop weer de vrije man te vinden. Felix Besseler staat geheel vrij en kan ongehinderd de vijfde treffer van zijn team binnen koppen.

Een goede wedstrijd met een mooi resultaat

Voor Hattem een mooie en verdiende overwinning waarop eigenlijk niets aan te merken is. Met de juiste instelling en spelopvatting weet men vandaag OWIOS in de rol van figurant te dwingen en kunnen verdiend de drie punten worden bijgeschreven. Dit geeft ook aan wat er nodig is in deze competitie om resultaat te halen waarbij de komende weken van cruciaal belang zijn. Volgende week wordt de competitie vervolgd met een thuiswedstrijd tegen het lastige Oene.