Hattem wint oefenpot in en tegen Hulshorst

Nadat een aantal beoogde tegenstanders voor een oefenwedstrijd om verschillende redenen hadden afgezegd, toog Hattem kort na het geslaagde trainingsweekend naar Hulshorst. Beide teams ontmoetten elkaar in de competitie in het seizoen 2021/’22, maar doordat Hulshorst tweemaal degradeerde speelt dit team thans in de 5e klasse waar het fier aan kop gaat.

Matige eerste helft van Hattem-kant

Ondank dat trainer ten Hove het moest doen zonder een aantal vaste krachten, toonden de mannen die speelden dat dit geen beletsel hoeft te zijn voor de selectie. Na een wat aftastende fase nam Hattem het initiatief in de wedstrijd en had het na ca. 10 minuten spelen de eerste kans van de wedstrijd. Na een goede voorbereiding stond Wesley van Winsum in scoringspositie maar zag hij zijn inzet door de Hulshorst-doelman over het doel gewerkt worden. Hulshorst wordt teruggedrongen en maakt dat het druk is rond de 16 van de thuisploeg waardoor Hattem er maar lastig door kan komen. Na een kwart wedstrijd heeft ook Jari Dunnink een scoringskans na een goede kopbal van Kevin Veger. Ook hier is de verdediging nog alert. Dat is zij niet wanneer een beoogde terugspeelbal door de laatste verdediger niet goed beoordeeld wordt en Kevin Veger er als de kippen bij is om de bal op te pikken en deze in het lege doel te werken. Hampo Alexanian heeft pech als hij zijn schot, na een goede schijnbeweging, niet het gewenste resultaat krijgt en wordt geblokt.

Na de rust blijft Hattem de betere

Ook na rust ligt het initiatief bij de geel-blauwen al moet het kort na de hervatting een bittere pil slikken wanneer Jesse Betaze met een blessure het veld moet verlaten. Hierdoor opnieuw de nodige omzettingen in de opstelling van Hattem maar dat maakt voor het spelbeeld evenwel geen verschil. Ondanks het betere spel van Hattem ontstaan er nog geen echte kansen. Het is wachten tot ca. een kwartier voor tijd wanneer Bram de Boer na een goede combinatie in kansrijke positie het strafschopgebied van Hulshorst binnen gaat en slechts met een overtreding gestopt kan worden. Rick Dalhuisen ontfermt zich over de toegekende strafschop en maakt geen fout. Kort hierna opnieuw een mooie combinatie waarbij Michael Nieuwenhuis de bal uiteindelijk kan meegeven aan de meegekomen Rick Dalhuisen die met een strakke schuiver in de verre hoek de stand op 0-3 brengt.

Goed resultaat al kan het spel wel wat beter

Uiteindelijk een mooi resultaat en een goed begin van 2024. Toch geeft het vertoonde spel nog de nodige ruimte voor verbetering richting de hervatting van de competitie. Deze staat gepland voor zaterdag 20 januari wanneer Hattem zal aantreden in en tegen ’s Heerenbroek.