Hattem wint verdiend van HTC

Op voorhand wisten de mannen van trainer Hans Roeland wat hen te wachten stond. Gezien de stand van de ranglijst was het nodig om de volle winst in eigen huis te houden om zo een beetje afstand te nemen van de onderste regionen. In het begin van de thuiswedstrijd tegen HTC uit Zwolle waren het echter de bezoekers die de aanval zochten en een aantal mooie mogelijkheden kregen om de score open te breken. Door onzorgvuldigheid in de afronding aan Zwolse kant hield de Hattemer inval-doelman Jordy Bekedam het doel schoon. Gaandeweg de wedstrijd namen de geel-blauwen het initiatief in de wedstrijd over en kreeg men vat op de tegenstander.

Nadat de HTC-doelman een aantal keren redding moest brengen had hij evenwel geen antwoord op een inzet van de altijd bewegelijke Wesley van Winsum. Na een goed lopende aanval is het uiteindelijk van Winsum die rustig blijft en weet met een prima inzet het net te vinden. Kort daarna krijgt Bram de Boer de kans om de score te verdubbelen. Helaas voor Hattem weet de HTC-doelman de inzet van de Boer te keren en blijft het dus 1-0. HTC weet hierop wat onder de druk van Hattem uit te komen en zoekt opnieuw de aanval. Daar waar het eigenlijk 2-0 had moeten zijn valt het doelpunt aan de andere kant. Matig uitverdedigen brengt de bal bij een HTC-speler die een schot produceert wat door doelman Bekedam niet goed verwerkt wordt. De bal komt voor de voeten van een HTC-aanvaller voor wie het een koud kunstje is om de stand gelijk te trekken.

Ondanks deze tegenslag probeert Hattem de draad weer op te pakken en wil nog voor de rust de voorsprong weer op het scorebord brengen. Na een aantal eerdere pogingen welke helaas niet werden beloond is het evenwel Felix Noordberger die op slag van rust zijn team opnieuw op voorsprong zet. Met een bekeken inzet maakt hij de 2-1 en gaat Hattem met een goed gevoel naar de thee.

In de tweede helft weet Hattem het betere van het spel op de mat te leggen, kan het de rust bewaren, staat het verdedigend goed en probeert het HTC met een aantal prima aanvallen de genadeklap toe te brengen. Na 10 minuten spelen is het opnieuw Felix Noordberger die de HTC-verdediging te snel en te slim af is en met een uitstekende inzet de 3-1 laat aantekenen. Hattem speelt nu eigenlijk een gewonnen wedstrijd. Daar waar het de bezoekers niet meer lukt om echt gevaar te stichten in de Hattem-verdediging weet Hattem de HTC-verdediging het nodige werk te bezorgen. In het restant van de wedstrijd zijn het Ayoub Ahlag en Felix Noordberger die de score uitbreiden en een 5-1 eindstand op het scorebord laten aantekenen.

Al met al een verdiende en welkome overwinning voor Hattem waardoor het 3 punten kan bijschrijven in de strijd voor klassenbehoud. Volgende week staat de lastige uitwedstrijd tegen BAS uit Biddinghuizen op het programma. Voor trainer Hans Roeland en zijn manschappen zaak om de positieve lijn van deze wedstrijd door te trekken en te trachten om het goede spel bij BAS een vervolg te geven. De wedstrijd in Biddinghuizen begint om 14.30 uur.