MO13-1 twee keer onderuit tegen Dos Kampen

Deze week stond voor MO13 in het teken van de dubbele ontmoeting met Dos Kampen. Woensdag speelden beide ploegen tegen elkaar in de kwartfinale van de beker en op zaterdag volgde de competitie wedstrijd.

Op woensdagavond stonden de koppies bij HMC behoorlijk gespannen voor de bekerwedstrijd tegen de leeftijdsgenoten uit Kampen.  Ze stonden tegenover de ploeg die in de competitie fier bovenaan staat, en ook fluitend door het bekertoernooi rolt. Na een rommelig begin kwam de wedstrijd na een aantal minuten goed op gang en zochten beide ploegen vol de aanval. Daarbij was Dos Kampen duidelijk effectiever door 2 kansen te benutten waar HMC niet verder kwam dan een bal op de lat en een gemiste kans voor open doel. Ruststand 0-2.

In de tweede helft een onveranderd spelbeeld waarbij beide ploegen kansen kregen, maar waarnhet doelpunt toch weer aan de Hattemse kant viel. Na de 0-3 liep Dos vervolgens uit naar 0-5 waarna HMC eindelijk loon naar werken kreeg: 1-5. De wedstrijd was al lang gespeeld en toch bleven de meiden jagen op nog meer kansen en doelpunten. Uiteindelijk scoorde HMC nog eenmaal, en prikte DOS er nog twee in. Eindstand 2-7. Een verdiende overwinning voor Kampen, maar met genoeg aanknopingspunten voor HMC om het op de zaterdag weer te proberen.

Op zaterdagochtend om 8.30uur stonden HMC en Dos Kampen weer tegenover elkaar, maar nu in de competitie. Beide ploegen draaien tot nu toe goed en staan met ruime voorsprong 1ste (Kampen) en 2de (HMC) in de competitie. Een competitiekraker!

Na de nederlaag in de beker was er door de coach Sven een kleine aanpassing in de opstelling doorgevoerd door een extra middenvelder op te stellen ten koste van een verdediger. De start van de wedstrijd oogde hierdoor wat onwennig (het was ook nog vroeg) wat resulteerde in een rommelige openingsfase. De kansen die er waren werden door Dos Kampen gecreëerd en al snel kon Roos de bal voor de eerste keer uit het net halen. Na de vroege tegengoal nam HMC wat meer het initiatief maar verder dan wat afstandsschoten van Lieke en Chenna kwam het nog niet. Aan de andere kant schoot Dos nog wel een keer met scherp wat resulteerde in een 0-2 ruststand.

Na een peptalk in de rust vloog HMC de 2de helft uit de startblokken. Er volgde enkele kleine kansjes voordat de verdiende 1-2 binnen werd geschoten door Jil. HMC voelde dat er meer in zat en ging op jacht naar de gelijkmaker. De drang naar voren leidde wel tot te veel ruimte achterin waar Dos Kampen uiteindelijk weer van profiteerde 1-3. Na het geblesseerd uitvallen van Lieke was de wedstrijd gespeeld en volgde in de slotfase nog de 1-4 voor Kampen.

Ondanks 2 nederlagen in één week kan MO13 positief terugkijken op de afgelopen week. In wisselende samenstelling (ook wij hebben een roulatiesysteem) werd in beide wedstrijden veel strijd en weerstand geboden. Conclusie is dat Dos Kampen nog een maatje te groot is, en terecht op het kampioenschap afstevent.

Komende zaterdag speelt HMC een uitwedstrijd tegen ESC uit Elburg. Helaas is publiek onder de geldende coronamaatregelen, met uitzondering van de chauffeurs, nog niet toegestaan.