Stroeve wedstrijd voor Hattem eindigt gelijk

Hattem trof in de thuiswedstrijd Hardenberg ’85 wat naarstig op zoek is naar punten om de kans op klassenbehoud te vergroten. Leek Hattem voor de rust op weg naar een goed resultaat door op voorsprong te komen; in het eerste kwartier na de rust schoot het zichzelf in de voet en moest het twee tegentreffers incasseren waardoor de stand weer gelijk was. Daarna probeerde Hattem nog wel de winnende treffer te forceren maar bleef de wedstrijd uiteindelijk steken op een puntendeling.

Hattem komt in de 1e helft op voorsprong

Na een wat weifelend begin aan beide kanten wisten de geel-blauwen al vroeg de score te openen. Een hoekschop door Jort Steenman werd door de verdediging van Hardenberg nog afgeslagen. Rick Dalhuisen pikt de bal op, speelt breed op de vrijstaande Daan van Enk die op zijn beurt met een bekeken boogbal doelman Tijs kansloos laat. Hardenberg probeert hierna te pokeren op een kansje en hanteert de lange bal in de hoop dat deze een keer goed valt. In deze fase van de wedstrijd is het spel van beide kanten wat rommeling en is het veel “toevalsvoetbal”. Hattem probeert wel te combineren al loopt het vaak mis bij de laatste bal. Maikel Rave weet Wesley van Winsum nog in een mooie positie te brengen maar wacht deze net te lang om een kans te krijgen op verdubbeling van de voorsprong. Kort daarna zijn Felix Besseler en wederom Wesley van Winsum dichtbij een treffer. Eerst raakt van Winsum de bal net niet goed en ziet Besseler zijn kopbal net naast gaan. Toch is het Wesley van Winsum die even later de 2-0 laat aantekenen. Een hoekschop van Jort Steenman valt bij de 2e paal voor de voeten van van Winsum die met een prachtige schot het net weet te vinden. Met deze stand gaan de teams naar de kleedkamer.

Voorsprong in eerste kwartier na rust weggegeven

Gesteund door de voorsprong lijkt Hattem de intentie te hebben de wedstrijd naar zich toe te willen trekken. Maar de bezoekers denken hier anders over. Een opbouw van Hattem over de rechter flank wordt onderschept, diepe bal op de aanvallers, Tigo Zoomers die uitglijdt en zo staan er ineens twee spelers van Hardenberg vrij voor Hattem-doelman Pool die kansloos wordt uitgespeeld. Hattem had hier lering uit moeten trekken en wat meer moeten leveren om de punten in eigen huis te houden. Hardenberg blijft echter op zoek naar de gelijkmaker en die komt er ook. Foutief uitverdedigen van Jort Steenman brengt de bal op ca. 20 meter van het doel in bezit van een middenvelder van Hardenberg. Deze denkt niet na en weet met een afgemeten schot de vrije hoek te vinden; 2-2. Kort hierna wisselt trainer Herman Oosterhaar en past de opstelling wat aan in de hoop de wedstrijd onder controle te krijgen. Hardenberg blijft opportunistisch, weet zich natuurlijk gesteund door de beide doelpunten en is op zoek naar meer. Hattem heeft het daar lastig mee maar probeert toch ook een gaatje te vinden in de defensie van Hardenberg. De wedstrijd blijft echter van een matig niveau en het is van beide kanten rommelig. Hattem heeft tegen het slot van de wedstrijd nog wel wat mogelijkheden en is Wesley van Winsum zelfs dichtbij de 3-2. Hij komt goed door en weet de doelman te verschalken. Helaas voor hem wordt zijn inzet gekraakt en net voor de lijn uit de doelmond gehaald. Hardenberg heeft andersom ook nog mogelijkheden om gevaarlijk te worden maar aan de stand verandert niets meer.

Lichte teleurstelling over het spel en resultaat

Uiteindelijk overheerste na afloop bij Hattem wel wat teleurstelling over de uitslag maar ook over het spel in deze wedstrijd. Anderzijds is dit iets wat kan gebeuren en zat het in deze wedstrijd even niet mee. In ieder geval is het zeker geen reden om hiervan in de war te raken. De verwachtingen waren op basis van de laatste resultaten wellicht wat naar boven bijgesteld, maar het blijft voetbal en het team zal toch elke week moeten leveren om de 3 punten in de tas te krijgen. De eerstvolgende kans voor het team om te laten zien dat het anders kan is op 18 maart. Dan ontvangen de geel-blauwen thuis het team van Avereest.