V.V. Hattem JO11-1 wordt kampioen na een overtuigende zege op de koploper DOS Kampen

De ontknoping in de 3e klasse Zwaluwen jeugdcompetitie kwam pas echt aan het einde van de competitie. Op dinsdagavond 7 juni was koploper DOS Kampen JO11-3 te gast voor de inhaalwedstrijd tegen v.v. Hattem JO11-1. De spanning was bij de spelers duidelijk af te lezen van de gezichten; dit was de wedstrijd waar het seizoen mee beslist ging worden!

De teams mochten voor deze gelegenheid aantreden op het hoofdveld. Onder grote belangstelling van ouders en belangstellenden van zowel de thuis- als van de uit-club, werd de aftrap gedaan. Hattem zette meteen goed druk op de verdedigers van Kampen, waardoor het voor hen lastig was om in hun spel te komen. Wat opvallend goed ging, was het positiespel en samenspel dat v.v. Hattem liet zien. Het leek wel of alle puzzelstukjes van de trainingsarbeid van de nieuwe jeugdtrainer Andrei Trifan op zijn plek vielen.

Ondanks dat de eerste vier doelpogingen van v.v. Hattem consequent op de paal of op de lat eindigden, wist Hattem in het eerste kwartier toch een stand van 2-0 op het scorebord te zetten. Nadat  DOS Kampen een beetje bekomen was van de vliegende start van hun tegenstander, ging het duel gelijk op en creëerde ook DOS een paar goede kansen. Het zat DOS in deze fase niet altijd mee en doelman Mik wist zijn goal met kunst en vliegwerk schoon te houden. Na een snelle spelhervatting van Hattem liep de voorsprong in de 21e minuut op naar 3-0. Maar de doelpuntenhonger van Hattem was nog niet gestild. Vooral in de tweede helft ging het hard.

Het ene na de andere goal werd gescoord, wat uiteindelijk resulteerde in een ongelooflijke zege van 16-1. Zo’n eindstand had niemand bij aanvang van de wedstrijd voor mogelijk gehouden. De spelers werden meteen na de wedstrijd feestelijk onthaald met bloemen in de kantine. Een knappe prestatie van de spelers v.v. Hattem JO11-1, die verdiend kampioen geworden zijn!