v.v.Hattem jo16 Kampioen 2e fase in wedstrijd tegen DOSK

Na een teleurstellende voorbereiding in het Zwaluwen bekertoernooi  met een 6e plaats en een doelsaldo van -20, zijn we op 4 november met goede bedoelingen begonnen 2e fase van aan competitie in de 2e klasse.
De 1e wedstrijd begonnen we met een overwinning, wel een moeizame maar toch werd er met 3 tegen 2 door goed voetbal gewonnen van Stroe.
Hierna volgde een overtuigende overwinning op Hulshorst, de uiteindelijke nr. 2 in de competitie. De 7 – 1 einstand smaakte naar meer. In de vrieskou voetbalden we daarna  tegen Tonego en trokken we in de polder een 3 – 4 overwinning over de streep
Ook tegen Unicum uit Lelystad was de 6 – 0 overwinning overtuigend.

Helemaal in de Winning Mood werd de reis naar EZC Epe gemaakt waar we met al ons zelfvertrouwen of overschatting van een koude kermis thuis kwamen. Met een snelle 4 – 0 achterstand was het snel duidelijk dat we veel afspraken vergeten waren of plots niet zo belangrijk vonden. Herstel in de 2e helft tegen de fysiek sterke tegenstander mocht niet baten en we gingen in wat een kampioenswedstrijd had kunnen zijn met een 4 – 2 nederlaag naar Hattem.

We zouden nog 2 kansen krijgen om kampioen te worden. Zaterdag 23 december stond de wedstrijd tegen DOS Kampen op het programma, een tegenstander waarin we in de bekercompetitie nog kansloos van verloren.

De eerste 20 minuten was het lastig en waren de verschillen maar erg klein. Na de 0 -1 was het hek voor de Hattemers van de dam. Met een ruststand van  0 – 5 en een eindstand van 1 – 11 kon het team zich de terechte kampioenen noemen.

Staf en spelers willen graag ouders, familie en supporters bedanken voor de sportieve steun die ze hebben ervaren