Zeewolde straft de fouten van v.v.Hattem goed af en verdient daarmee een zakelijke overwinning.

Koploper Zeewolde met twee keer winst sinds de start van deze competitie met een positief doelsaldo van 8 goals was naar Hattem gekomen om niet te verliezen. Vooral loerend op fouten van de tegenstander, dat naar later bleek de oorzaak werd van de 1-3 thuisnederlaag. V.v.Hattem werd zeker niet weggespeeld maar kende te weinig stootkracht om de goede keeper van Zeewolde echt pijn te doen. Op het laatst werd het nog spannend, mistte Hattem in de 90ste minuut de kans op 2 – 2 uit een alles of niets poging en besliste Zeewolde uit de counter en maakte de 1 -3 waarmee  het een verdiende overwinning was van onze gasten uit de polder.

De eerste helft was gelijk opgaand met balbezit 50-50 en de eerste kans voor v.v.Hattem in de 7e minuut waarbij Wesley van Winsum onbesuisd overschoot. Helaas door het niet uithalen van de kort genomen cornervoorzet en niet lijfelijk dekken of tegenhoudend kwam Zeewolde in de 10e minuut op 0-1 door een kopbal van Tim Koelewijn die keeper Alec van Dijk kansloos liet. Door een foute inpasbal op het middenveld door v.v.Hattem en daardoor te veel spelers voor de bal kon Zeewolde counteren en met een knappe passeerbeweging op de 16 meterlijn scoorde de spits Collin van de Brink in de lange hoek al in de 34ste minuut de 0-2 op het digitale scorebord wat tevens ook de ruststand was.

De tweede helft voerde Zeewolde het baltempo verder op en werd de Hattemers teruggedrongen en moest zich daardoor beperken door tegenhouden van de tegenstander en optie om te gaan counteren. Duidelijk was ook te zien dat sommige bekende eerste elftalspelers bij v.v.Hattem nog niet aan het energieke voetbalniveau van vorig seizoen kunnen tippen en dat heeft een behoorlijk effect op het team eindresultaat. Alec van Dijk voorkwam dat Zeewolde al vroeg in de wedstrijd in de 59ste minuut de 0-3 kon maken. Dankzij Jarri Dunnink beste man aan v.v.Hattem zijde deze middag werden er een nog aantal doelrijpe kansen gecreëerd. De wissels die door trainer Arjan ten Hove werden ingebracht hadden een positief effect op het wedstrijdbeeld en uit een mooie aanval en assist van Jari Dunnink scoorde Keven Veger in de 75ste minuut knap een treffer voor Hattem.

Er kwam wat meer schwung en inzet vanuit het team en de vraag of een gelijkspel nog zou kunnen lukken. Met een goede invalbeurt van Bram de Boer na een jaar blessureleed en zijn assist in de 77ste minuut schoot Jari Dunnink net naast het Zeewolde doel. In een ultieme poging toch de gelijkmaker te forceren liep v.v.Hattem tegen een counter aan en was het invaller Frits van Esveld die in de 90ste minuut de eindstand op 1-3 bepaalde en daarmee dit resultaat in de analen liet verdwijnen. Onder leiding van een goede scheidsrechter Marcel Driessen kan er teruggekeken worden op een sportieve wedstijd met slechts drie gele kaarten voor het tegenhouden van een tegenstander waarbij v.v.Hattem er twee kreeg.