Mini's

Al meer dan 40 jaar organiseert de v.v. Hattem voetbal voor 4 en 5 jarigen. In de loop van de jaren is er veel kennis en ervaring opgedaan met het voetballen met deze jongste jeugd. Dat heeft geresulteerd in een manier van omgaan met kinderen en een programma dat door de voetballertjes, gezien de enthousiaste reacties, erg leuk wordt gevonden.

Tijdens de trainingen voor Mini’s ligt de nadruk op coördinatie, balgewenning en plezier.Zo zijn er zowel individuele oefeningen als trainingsvormen in een groepje en alles altijdmet een bal. Een onderdeel van de trainingen is bijvoorbeeld het 4 tegen 4 spelen. We houden uiteraard rekening met de verschillen in ontwikkeling tussen de beginners en de kinderen die al langer meedoen.

Zo is het gekomen dat wanneer je nu op de zaterdagochtend om 9.00 uur op ons sportpark komt, je groepjes vrolijke en soms heel serieus kijkende voetballertjes ziet op het prachtige hoofdveld van de v.v. Hattem. De jongens en meisjes, gehuld in een verenigingstenue beschikbaar gesteld door de Vriendenkring, krijgen spelenderwijs de eerste beginselen van de voetbalsport aangeboden. De Mini’s nemen jaarlijks in het voorjaar deel aan een toernooi bij s.v. Zwolle en spelen verspreid over het jaar ook enkele oefenwedstrijdjes.

Wanneer de spelertjes rond de 6 jaar zijn, mogen ze over naar de F-jes die wedstrijdjes gaan spelen in een echte KNVB competitie. Zowel in september als in februari starten er nieuwe competities voor deze F-teams. In de winter zijn de Mini’s zaterdagochtend te vinden in de Gymzaal aan de Eyerdijk.