Hattem Onbeperkt

Voetbal voor kinderen met een autisme spectrum stoornis

De v.v.Hattem meent dat voetballen voor iedereen die dat wil mogelijk moet zijn. Daarom hebben wij ook voor deze specifieke groep een passend aanbod willen creëren.
Hattem Onbeperkt is een initiatief dat ontstaan is uit de vereniging.

Binnen de club waren er jeugdleden waarvoor het reguliere aanbod aan voetbalteams niet aansloot op hun behoefte aan structuur en duidelijkheid.
In 2011 is een projectgroep gestart bestaande uit de jeugdcoördinator, een student Psychomotorische Therapie (PMT), een ouder van een kind met autisme, een student
Sportmanagement Windesheim en leden die de training wilden verzorgen.

Dit initiatief stond aan de basis van Hattem Onbeperkt en biedt sinds maart 2012 voetbaltrainingen aan voor kinderen met een gedragsstoornis.
De activiteit richt zich op kinderen van ongeveer 8 t/m 16 jaar met een stoornis in het autistische spectrum.
Kinderen met een stoornis binnen het autistische spectrum, of een andere gedrag- of concentratiestoornis (ADHD, ADD) kunnen om verschillende redenen vaak niet meekomen
binnen het reguliere voetbal en horen eveneens niet thuis bij het G-voetbal.
Deze kinderen hebben behoefte aan structuur in hun omgeving en kunnen alleen goed worden aangestuurd door ze op een duidelijke en heldere wijze tegemoet te treden.
Sinds 3 jaar is er een zeer succesvolle samenwerking met stichting Empower waardoor de continuïteit en de kwaliteit van de begeleiding gewaarborgd is.
Onder de naam ‘Hattem Onbeperkt’ organiseert de v.v.Hattem voor deze groep kinderen iedere woensdagmiddag van 18.00 tot 19.00 uur voetbalactiviteiten hierbij maken
deelnemers contact met leeftijdsgenoten en leren ze samenwerken met vaste afspraken. De voetbalgroep bestaat uit jongeren en begeleiders die gezamenlijk trainen en partijtjes voetballen.

Plezier staat voorop.

Heeft u belangstelling of wilt u informatie:

Contactpersoon: Arjen Noordberger 06-44938269 of mail naar: jeugdzaken@vvhattem.nl

Hattem Onbeperkt v.s. Berkum United

HATTEM Barcelona, Real Madrid, Manchester City. Het ziet er voetbaltechnisch misschien allemaal prima uit, maar voor echte passie en vooral pure sportiviteit kun je toch beter een potje van Hattem Onbeperkt gaan kijken. Deze jongens en meiden gooiden woensdagavond alles wat ze hadden in de strijd tegen Berkum, maar konden het ...