Kantinecommissie

Dit is eigenlijk de leukste commissie van de vereniging; je hebt veel contact met onze leden en de bezoekers van andere verenigingen; mensen waarvoor je altijd moet klaar staan. Je bent als het ware de gastheer/vrouw van de vereniging.

Onze kantinecommissie heeft een groep van ongeveer 45 vaste leden die bij toerbeurt kantinediensten en de schoonmaak voor hun rekening nemen. Verder kent ons werk elke keer weer nieuwe uitdagingen bij speciale evenementen zoals het omvangrijke jeugdtoernooi met een deelname van 120 teams of de welbekende Hollandse Avond. Dit moet elke keer weer perfect verlopen en daar is nogal wat organisatie voor nodig.

De kantinecommissie zelf bestaat uit drie leden. Onze inkoper is Peter van Maanen. Peter doet de inkoop van de producten die we verkopen. Hij onderhoudt de contacten met vertegenwoordigers en haalt de producten zelf op bij de groothandel op om de kosten en daarmee de verkoopprijzen zo laag mogelijk te houden.

H. Keijl is verantwoordelijk voor het schoonhouden van de kantine en de keuken. Hij heeft een groep van ongeveer 10 medewerkers tot zijn beschikking die op gezette tijden ook extra werkzaamheden verrichten waar de dagploeg niet aan toekomt zoals extra schoonmaken van toiletten en kleedkamers. Met alle regelgeving van tegenwoordig dient eens in de zoveel tijd dient ook het papierwerk voor de sociale hygienecode verzorgd te worden. Dit is het minst leuke maar wel erg belangrijke van het vrijwilligerswerk in de kantinecommissie.

Bertus Grit is voorzitter van de commissie en vertegenwoordigd de ‘kantine’ in het bestuur van de vereniging. Bertus onderhoudt de contacten met de medewerkers, zit de interne overleggen voor en doet de afstemming met Grolsch.

Voor meer informatie over de kantinecommissie kunt u mailen naar kantinezaken@vvhattem.nl