Opnieuw bekerwinst voor HMC Vr. 1

Zaterdag 11 september stond voor de HMC vrouwen 1 de tweede bekerwedstrijd, thuis tegen Berkum vrouwen 3 op het programma. De geel-blauwe dames kwamen goed uit de startblokken en zetten vrijwel gelijk, aanvallend, druk op de goal van de gasten uit Berkum.

In de 7e minuut kwam spits Jip Muller na een actie 1: 1 tegenover de keeper van  Berkum maar haar inzet belandde op de paal. Vrijwel gelijk na de doeltrap van de gasten waar de HMC gelijk weer druk zetten schoot dezelfde Jip rakelings over. Twee minuten later was het echter wel raak, een schot vanaf de rand 16 werd prima door centrale middenvelder Chanoek in de linker bovenhoek geschoten voor de 1-0 voorsprong.

Helaas gaven de dames de voorsprong ook weer snel weg waarna het 1 minuut later al weer gelijk was. De dames waren even van slag waardoor Berkum druk kon zetten op de Hattemer defensie wat uiteindelijk resulteerde in de vrije trap voor de gasten op de rand 16. De daarop volgende inzet werd uiteindelijk door keepster Beau van Essen onschadelijk gemaakt.

De dames herpakten zich en gingen weer vol op de aanval spelen wat resulteerde in een aantal kleine kansen van Romy, Jip en Chanoek. In de 23e minuut moest de prima keepende goalie uit Berkum toch de meerdere erkennen in Jip die na een prima actie de defensie van de gasten omspeelde en de 2-1 binnen schoot. In de 28e minuut had de keeper van de gasten iets meer geluk toen de inzet van Jip op de lat belandde maar lang duurde dat geluk niet toen rechtshalf Romy Suiker op een uitstekende steekpass de diepte in werd gestuurd en de 3-1 aantekende.

De HMC had met een 4-1 voorsprong de rust in kunnen gaan maar de inzet voor deze actie werd prima van de lijn gehaald. Ook na de ‘thee’ was het de HMC die het heft in handen nam maar het spel speelde zich vooral af op het middenveld waar de thuisploeg iets meer kansen creëerde dan de gasten uit Berkum. Het duurde tot de 65e minuut voordat er weer iets te juichen viel. Uit een corner lobte Jip vanaf de rand 16 de bal naar de tweede pal waar deze via een speelster van Berkum in het doel belandde voor de 5-1. Hattem kreeg daarna nog een paar kansen door respectievelijk Romy en Jip maar het was Berkum die profiteerde van een onoplettendheid in de geel-blauwe defensie en kon daarbij een 5-2 stand op het scorebord bijschrijven. Jip Muller tekende uiteindelijk voor een 6-2 eindstand waarbij zij en Chanoek een vooraf ingestudeerde loopactie en pass prima uitvoerde en de bal voor de laatste keer deze wedstrijd in de touwen schoot. Door deze overwinning spelen de dames van de HMC aankomend weekend thuis tegen WVF vrouwen 1 om een plaats in de volgende ronde van het KNVB bekertoernooi.

Beelden van de wedstrijd zijn te zien via: https://www.vvhattem.nl/wedstrijdenbeelden/