Scheidsrechter Jeroen Manschot komt in Hattem certificeren tijdens Hattem Trophy

De Hattemse voetbalverenigingen v.v. Hattem en s.v.Hatto Heim hebben gezamenlijk het initiatief genomen om hun scheidsrechters professioneel op te gaan leiden. Daarvoor is een scheidsrechterscommissie ingesteld met leden uit beide verenigingen.

Verenigingsscheidsrechter
Vanuit deze commissie zijn, naast de al bestaande scheidsrechters, veel nieuwe scheidsrechters uit de clubs enthousiast gemaakt om de scheidsrechterscursus van de KNVB te gaan volgen. Dit is een cursus waarin de kandidaat scheidsrechters in 4 avonden worden opgeleid tot verenigingsscheidsrechter.

Bijhouden van kennis
Naast het opleiden van de scheidsrechters zorgen de beide clubs ook gezamenlijk voor goed beleid als het gaat om bijvoorbeeld het bijhouden van de kennis van de scheidsrechters, het organiseren van informatie-avonden over bijvoorbeeld nieuwe spelregels, als ook het opstellen van gedragsregels voor scheidsrechter, spelers, ouders én supporters die rondom het veld staan te kijken.

De KNVB en ARAG belonen v.v.Hattem en s.v.Hatto Heim voor deze professionalisering met het ARAG certificaat, een soort kwaliteitskeurmerk speciaal voor de scheidsrechters.

Hattem Trophy
Om dit keurmerk aan beide verenigingen uit te reiken is eredivisie scheidsrechter, Jeroen Manschot, samen met een vertegenwoordiger van de KNVB, aanwezig op Sportpark ’t Achterveen. Dit zal plaatsvinden tijdens de Hattem Trophy het grote jeugdtoernooi dat beide verenigingen, samen met WZC Wapenveld, organiseren op 31 mei en 1 juni. Jeroen Manschot is er op vrijdag 31 mei aan het eind van de middag, bij v.v.Hattem.

Informatie
Kom zeker even langs op Sportpark ’t Achterveen op deze dagen! En lijkt het jou nou ook leuk om te gaan voetballen, óf scheidsrechter te worden? Ook dan ben je op 31 mei of 1 juni van harte welkom op het sportpark. Er zijn altijd mensen van beide verenigingen aanwezig die je van meer informatie kunnen voorzien en bij wie je je aan kunt melden. Je kan ook e-mailen naar secretaris@vvhattem.nl of secretaris@svhattoheim.nl